ALLEEN

Jaren terug zag je ze eenzaam lopen, hardlopers die routinematig hun trainingsschema volgend hun rondje liepen, kilometers van huis in de polder of in de bossen. Je kwam ze dan ook wel eens tegen op feestjes, waar ze vol enthousiasme, gevraagd of ongevraagd, hun hardloopervaringen - soms uitvoerig - aan iedereen verkondigden, hardlopen is gezond, ik kan niet zonder, ……?

SAMEN

Inmiddels dringt bij iedereen het besef door dat hardlopen inderdaad gezond voor mensen kan zijn, met als gevolg dat op diezelfde sociale samenkomsten in plaats van één hardloper er meer mensen hun ervaringen tot op de bodem uitdiepen. En kijk eens om je heen, steeds meer mensen om je heen gaan regelmatig hardlopen of willen beginnen met hardlopen, al of niet alleen.Het lijkt zo gemakkelijk, lekker hardlopen dat doe je toch gewoon! Mensen die dat zeggen hebben geen moeite met de sport. Echter, voor een heleboel mensen is het knap moeilijk om te starten met hardlopen. Beginnen kost écht moeite en dat wordt nog wel eens door de omgeving vergeten. En wat doe je dan? Je zoekt mensen, bondgenoten die jou kunnen helpen om een goede start te maken. En dan komt Gezond Hardlopen in beeld.

ONS DOEL

Hardlopen als sport:‘Gezond Hardlopen' heeft als doel om jou, (beginnend) hardloper middels trainingen te begeleiden en te ondersteunen zodat je gemakkelijker en efficiënter gaat hardlopen.

Hardlopen en gezondheid:‘Gezond Hardlopen’ heeft als doel om samen met jou te werken aan je conditie en gezondheid. Hardlopen is daartoe de perfecte sport, omdat je op jouw niveau met hardlopen en dus met je gezondheid en conditie aan de slag kunt gaan.

Hardlopen en onthaasten;‘Gezond Hardlopen’ heeft als doel om samen met jou te ontstressen te onthaasten, de opgebouwde spanningen op een gezonde manier uit je lijf te gooien, eruit te lopen.

Samen Hardlopen:‘Gezond Hardlopen’ heeft als doel om het hardlopen ook te gebruiken als een sociale activiteit. Samen trainen, samen uit en thuis.

Individuele sportieve doelstellingen:‘Gezond Hardlopen’ heeft als doel om jouw individuele doelstellingen met hardlopen te helpen halen. Bijvoorbeeld trainen voor een hardloopwedstrijd, die je al jaren wilde uitlopen, of voor het eerst 10 km lopen.